Стандарти та специфікації масел механічних КПП, редукторів, мостів.
Будь-який рухомий механізм в автомобілі потребує надійного змащення – двигун, трансмісія, окремі компоненти ходової й гальмівної систем тощо. Виключенням є хіба вузли, що мають фрикційну природу роботи: гальма, зчеплення. Велике різноманіття застосовуваних конструкторських рішень, технологій, матеріалів, умов роботи призвели до виникнення досить широкої гами мастильних матеріалів, що мають, на перший погляд, однакову функцію.
Відмінностей між різними трансмісійними маслами не менше, аніж між моторними й до вибору необхідного продукту для механічної коробки передач чи редуктора варто підходити із не меншою відповідальністю. Незважаючи на велику кількість власних фірмових допусків автовиробників, є три основні критерії, за якими розрізняються всі трансмісійні масла для механічних КПП, роздавальних коробок та мостів: клас якості API GL, клас якості за системою ZF та в’язкість за системою SAE. Нерідко різні за назвою фірмові допуски автовиробників перетинаються одне з одним на одних й тих саме продуктах та, врешті, зводяться до API GL, SAE та ZF. Виключення, звісно, трапляються, але вони вкрай рідкісні та, зазвичай, є наслідком закритої автовиробником рецептури.