Фірма Aral, на відміну від багатьох транснаціональних корпорацій, довгий час орієнтувалася виключно на німецький ринок. АЗС Aral були тільки в сусідніх країнах: Люксембурзі, Швейцарії, Австрії, Чехії, Польщі. Експорт мастильних матеріалів почався порівняно недавно: в кінці 80-х. Споживачі в Україні, як і в будь-якій іншій країні світу, отримують ту ж продукцію, що пропонується для внутрішнього німецького ринку. Це наслідок традиційної спеціалізації. Aral - це мастильні матеріали для Німеччини, з яких експорт становить лише приблизно 8% від обсягу загального виробництва. Ніяких спеціальних ліній, виробництв у третіх країнах, економії на якості заради захоплення нових ринків. Aral - це якість без компромісів, оригінальна німецька продукція.
1898 | 28 листопада 1898 року 13 вуглевидобувних компаній у місті Бохумі Рурської області заснували Westdeutsche Benzol-Verkaufsvereinigung, тобто "Західно-Німецьке об'єднання з продажу бензолу". Профілем фірми був продаж хімічним заводам супутніх продуктів виробництва коксу, таких як бензол, толуол, ксилен. |
У 1918 році після декількох реорганізацій фірма отримала назву Benzol-Verband, ("Бензольна Спілка"), або скорочено B.V. Ці літери з'являються на емблемі підприємства, яка відтоді має форму ромба. | 1918 |
1924 | Зростання числа автомобілів в Німеччині сприяло перетворенню B.V. у велику паливну компанію. Співробітник фірми хімік Вальтер Освальд винайшов новий вид бензину з суміші бензолу та газоліну. Бензол належить до групи ароматичних органічних сполук, а газолін - до аліфатичних. Освальд на правах винахідника придумав назву нового палива, взявши по дві перші літери від слів АРомати + АЛіфати = АРАЛ. Так новий вид бензину отримав назву "B.V.-Aral". |
У 1926 році в Бохумі створюється науково-технічний відділ, який пізніше переросте в науково-дослідний центр Aral-Forschung. Це стало свідченням великого значення, яке фірма від самого початку приділяла власним дослідженням, розвитку та контролю якості. | 1926 |
1929 | З 1929 року в асортименті продукції фірми B.V. з'являються мастильні матеріали. |
У 1939 році створено перше в світі повністю синтетичне всесезонне моторне масло Aral Kowal. Синтетична основа дозволяла підтримувати оптимальну в'язкість в широкому діапазоні температур і пропонувала більш тривалий термін роботи масла. Aral - піонер синтетичних мастил. | 1939 |
1952 | Фірма B.V. реорганізується в B.V.-Aral. Вперше слово Aral з'являється на емблемі фірми. У 50-ті роки моторні масла Aral BV-Oel і особливо BV-Oel Special були передовими продуктами найвищої якості. У ті часи вже з'явився термін "присадки", які фірма Aral використовувала для так званого "структурно-механічного вдосконалення". Уже в ті часи ці мастила можна було використовувати протягом цілого року як всесезонні. |
Aral випускає перший в світі неетильований бензин (без присадок, що містять свинець), а трохи раніше, в 1949 році, Aral запускає перші електричні бензоколонки для продажу палива в Німеччині. | 1955 |
1962 | Фірма відокремлюється від Benzin-Benzol-Verband (“Бензиново-Бензольної Асоціації”), і літери B.V. зникають з назви компанії. Відтепер вона називається “Акціонерне товариство Арал” – Aral AG. |
Встановлюється новий розподіл паїв товариства: рівні частки приблизно по 28% статутного капіталу розподіляються між фірмами Gelsenberg AG, VEBA-CHEMIE AG, і Mobil Oil AG, 15% - Wintershall AG. 1% залишається за виробниками бензолу. Виручка компанії сягає 4 мільярдів німецьких марок. | 1967 |
1978 | Після того, як фірма VEBA AG продає Gelsenberg AG, тепер Veba Oel AG (колишня VEBA-CHEMIE AG) стає власником 56% акцій Aral AG. |
Презентація Aral SuperTronic - повністю синтетичного моторного масла для високотехнологічних двигунів. Тоді воно мало в'язкість SAE 5W-50. Тим часом, з об'єднанням Німеччини, Aral відкриває перші АЗС у східних землях (колишньої НДР) і прямує на нові ринки так званих країн колишнього соціалістичного табору. | 1990 |
1996 | Презентація повністю синтетичного моторного масла Aral SuperTronic 0W-40 з вираженим ефектом економії палива. Це масло, формула якого надалі змінювалася з впровадженням норм Euro IV, досі залишається флагманом серії Tronic - лінійки синтетичних масел Aral для легкових автомобілів. |
Впровадження нового кольору "блакитного діаманту" збігається в часі з оновленням усієї програми. Всі дочірні підприємства концерну інтегруються під єдиним загальним корпоративним прапором. Aral активно освоює нові ринки збуту мастильних матеріалів за межами Німеччини. Починає працювати дистриб'ютор мастил Aral в Україні. | 1999 |
2002 | Частка акцій Veba Oel AG в капіталі Aral AG досягає 100%. Після цього відбувається продаж повного пакету акцій Aral на користь Deutsche BP. Переваги для Aral - доступ до сировинних ресурсів. Переваги для British Petroleum - отримання найбільшої мережі АЗС в Німеччині: 1-го за обсягом реалізації палива ринку в Європі та 4-го в світі. Статус мережі №1 в ФРН зберігається. Розробки Aral-Forschung починають працювати на всю корпорацію, наприклад паливо Aral Ultimate стає доступним в мережі АЗС BP в інших країнах, а бензин Ultimate 102 від Aral стає офіційним паливом кузовного чемпіонату DTM. |